Ga direct naar de inhoud
Ga direct naar de site navigatie
Ga direct naar zoeken
Eva Bon en Margot Preesman vroegen zich af: "Heeft het predicaat ‘Excellente School’ het voortgezet onderwijs verbeterd?". De schrijvers hebben eerst onderzocht wat een school excellent maakt, wat de voor- en nadelen van dit predicaat zijn en waarom het traject Excellente School is opgezet. Eva en Margot hebben ook gekeken naar de situatie in andere landen. Daarna hebben zij onderzocht wat het effect is van dit predicaat op de kwaliteit van het onderwijs. De algemene conclusie is dat concurrentie tussen scholen en een veranderende cultuur (van ‘Doe maar normaal’ naar ‘Wij willen onze kop boven het maaiveld uitsteken’) ervoor zorgen dat steeds meer scholen streven naar het predicaat Excellente School en daarvoor het nodige doen aan de kwaliteit van het onderwijs. De 'Excellente Scholen'-campagne heeft het onderwijs dus verbeterd.
foto: Jan Kees Steenman/ KNAW
Ga terug naar de bovenkant van deze pagina
Ga terug naar de inhoud
Ga terug naar de site navigatie
Ga terug naar zoeken