Ga direct naar de inhoud
Ga direct naar de site navigatie
Ga direct naar zoeken
In 2012 ontving de KNAW 428 inzendingen van 189 scholen. Bekijk hieronder de twaalf winnende werkstukken van 2012 of ga naar: de profielwerkstukken die door de voorselectie heen kwamende filmpjes van de winnende leerlingen over hun profielwerkstuk
Een zelfstandig varende robot-zeilboot.
Auteurs: Willem Melching
Docent: Sven Aerts (wiskunde)
School: 4e Gymnasium (Amsterdam)
Bekijk winnaar
De verbetering van de type 2 supergeleider, of onbekende werking met een ongekend resultaat.
Auteurs: Max Kouwenhoven en Tjalling Haije
Docent: Sjoerd Offerhaus (natuurkunde)
School: College Hageveld (Heemstede)
Bekijk winnaar
Rekening houden met hinder op stations.
Auteurs: Heleen Bax en Jordi Zomer
Docent: Martin Liefers (natuurkunde)
School: Van der Capellen Scholengemeenschap (Zwolle)
Bekijk winnaar
Botanische en chemische analyse
Auteurs: Jaap Hamelink en Harm de Jong
Docent: Aad Hartog (biologie)
School: Wartburg College (Rotterdam)
Bekijk winnaar
‘De kracht van het kleine’
Auteurs: Ingeborg Dijkstra en Christina Maat
Docent: Roshan Jahangir (biologie en scheikunde)
School: College Hageveld (Heemstede)
Bekijk winnaar
The effect of a placebo on primary dysmenorrhea.
Auteurs: Naomi Lagerweij en Nienke Schalij
Docent: André van Raalte (biologie)
School: Vechtstede College (Weesp)
Bekijk winnaar
Spreken we over honderd jaar nog over de vrije wil?
Auteurs: Ariska Bonnema
Docent: Hans Huizinga (filosofie)
School: Marne College (Bolsward)
Bekijk winnaar
Een onderzoek naar de toekomst van de Veenkoloniën op basis van de cultuurhistorische waarden van het gebied
Auteurs: Maurits Foorthuis
Docent: Jan ten Brummelhuis (geschiedenis, aardrijkskunde)
School: Willem Lodewijk Gymnasium (Groningen)
Bekijk winnaar
Waarom de conservatieven van de negentiende eeuw geen politieke partij hebben opgericht.
Auteurs: Marius de Kok
Docent: Ruben Teunissen (geschiedenis)
School: Calvijn College (Goes)
Bekijk winnaar
De winnende leerlingen van de KNAW Onderwijsprijs 2012 met Ellen van Wolde (bestuur KNAW) en André de Jong (Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap), in de tuin van het Trippenhuis van de KNAW in Amsterdam.
Foto: Jet Heyse/KNAW
Leven in en na ‘Tjideng’.
Auteurs: Robin van Doorn
Docent: Frans Brand (geschiedenis)
School: Stedelijk Gymnasium (Leiden)
Bekijk winnaar
De revolutie van het atoom.
Auteurs: Daan Walter
Docent: Joke Butter (geschiedenis) en Frans Eerkens (natuurkunde)
School: Vossius Gymnasium (Amsterdam)
Bekijk winnaar
Een onderzoek naar het effect van filosoferen met kinderen.
Auteurs: Sophie Stadhouders en Veronique Swiebel
Docent: Roland van Loosbroek (filosofie)
School: Emmauscollege (Rotterdam)
Bekijk winnaar
Ga terug naar de bovenkant van deze pagina
Ga terug naar de inhoud
Ga terug naar de site navigatie
Ga terug naar zoeken